Aug 8, 2013

Kisah 1 Syawal 2013

Assalamualaikum,

SELAMAT HARI RAYA

Saya dengan ini ingin mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua blogger serta sahabat yang meminati blog saya yang serba cantik (*perasan je mamat nie).

Di kesempatan ini juga saya ingin memohon maaf jika ada tersalah dari segi bahasa serta perbuatan. Dengan ini saya ingin menceritakan beberapa kisah yang saya tengah menghadapi pada hari ini.

Kisah 1..

Waktu solat Sunnat Aidilfitri, saya terlihat beberapa sahabat kita orang Islam.. Cari mereka berwuduk tidak la begitu sempurna ketika ingin menunaikan solat Aildilfitri.
Ada yang di antara mereka hanya berkumur-kumur  selepas MEROKOK dan terus solat.


Ada juga di antara mereka HANYA BerWUDUK sekali sahaja.. (*Kalau ikut Syarat kita perlu wuduk sebanyak 3 kali, contohnye, kumur-kumur 3Kali)
Ada juga diantara mereka berwuduk tidak cukup syarat.. (*maknanye wuduknya tidak sebegitu sempurna)

Adakah wuduk mereka ini diterima? Atau sah dari segi Syarak? Soalan ini akan saya ketengah kan kepada Pihak yang arif.. Jikalau sahabat tahu jawapan nya, sila tweet saya di https://twitter.com/OhLohman

Sebelum itu saya sertakan cara-cara berwuduk


No comments:

Post a Comment

SELF-DISCIPLINE

Life teach you, that you’re capable Life teach you about you not good enough Life teach you about, this is possible For example, ...