Mar 6, 2012

Perlu ker Jatuhkan Maruah Orang laen?

Asalamualaikum...






Hari nie tiba-tiba rasa nak buat satu entry yang Bertajuk : Perlu ker Jatuhkan Maruah Orang Laen..?


Kita hidup di dunia nie, Hanya sementara jadi tak perlulah menjatuhkan maruah orang laen...


Macam semalam, aku terbaca satu status rakan facebook...


Seorang lelaki mengeluarkan kata-kata kesat kepada wanita itu.. 


Tak Patut sungguh...Memalukan Kaum je...


Lagi satu, contohnya kawan-kawan anda menjatuhkan maruah anda depan khalayak ramai..


Conform anda MALU bukan??? Tapi sebab member2 buat dont know. Takut putus kawan...


Ada baiknya, 
"Jangan Jatuh Maruah Orang laen Jika anda tidak mahu orang laen Jatuhkan Maruah Anda"


#orang baling Taik, kita baling Bunga

4 comments:

  1. Jika ada umat nie x nak maaf kan orang lain , walhal orang tu nak bersalam, tapi budak nie x nak salamm...apa pendapat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha,.. biar la dia.. maybe ada dendam.. sape tahu???

      Delete
  2. teheeee~jangan buka aib org nnti ALLAH buka aib kita jugak :)

    ReplyDelete

SELF-DISCIPLINE

Life teach you, that you’re capable Life teach you about you not good enough Life teach you about, this is possible For example, ...