Mar 12, 2011

Our Future

Tahukah anda...

Dalam dunia nie, tak ramai orang yang dapat peluang untuk menlanjutkan pelajaran, dari SPM ker peringkat Dploma.. Betul tak? Ada yang apply IKM, ILP,IKBN, Giat Mara dan Universiti2 yang lain seperti Uitm, UKM, UTM,UUM,UPM,dan U2 yang senagkatan darinya...

Aku ingin berkongsi pengalaman dari anda semua, tentang sahabat aku nie, nama dia (rahsia).. dia nie aku kenal time keje kt Petronas, time tu aku sebagai middle level management.. aku tak tahu pulak SPM dia berapa.. baru-baru nie aku pun tanya dia soalan cepu emas..

aku:Weyh.. kau still keja kat CC tu lagi ker??
dia: yup... kau kat mana sekarang?
aku: aku belajar lagi, kt KPM Seri Iskandar.
dia: owh..
aku: kau tak nak belajar ker?
dia: bukan tak nak, aku orang susah la.. bukan senang macam kau..
aku: haha, aku susah jugak, tak kaya mana pun...Weyh SPM kau dapat bape?
dia: aku dapat 5A yang lain semua B..
aku: hebat gila kau..!! sayang la kau tak sambung belajar.. kau dapat U mner aritu?
dia: UPM,UM semua U hebat2 aku dapat.
aku: kau apply la KPM.. kot2 dapat ker..

Setelah aku cerita tentnag KPM, dia pun macam berminat..

Kesimpulannya di sini, bukan semua orang bertuah macam kita sebab dapat sambung belajar..
macam aku sendiri, aku pun tak sangka dapat belajar kt KPM.. sedar tak sedar... dah 4tahun aku duduk di Seri Iskandar bumi bertuah, tempat aku menimba ilmu dan di sini juga la terciptanya 1 kisah..

Kepada sahabat-sahabat aku yang sudah dapat tawaran sambung belajar di U.K.. Taniah aku ucapkan.
dan tak lupa pada kawan-kawan yang akan sambung belajar ke peringkat lebig tinggi.. Taniah aku ucapkan

DO THE BEST,
GIVE THE BEST,
AND GET THE BEST
ALL THE BEST FOR YOU ALL.

No comments:

Post a Comment

SELF-DISCIPLINE

Life teach you, that you’re capable Life teach you about you not good enough Life teach you about, this is possible For example, ...