Mar 12, 2011

Kepada Mu Ibu, Mom, Mak



Semalam my mom call
 mom: angah bila nak balik??
 saya: sok angah balik la..
 mom: oky2..

Hari nie aku masih lagi di *************.. Niat di hati memang nak balik jeguk Family hari ni jugak tapi tidak kesampaian.

Aku call my mom and say to her..

aku: mom, angah tak balik hari nie..
mom: knp? smlm kata nak balik hari nie..
aku: angah kne niaga kt ***********.. lupa nak bagitaw mak semalam.
mom: la.... mak dh masak masakan kegemaran angah (dalam nada yang sedih.....)
aku: yeker..(aku terdiam)
mom: jadi angah tak balik la nie..
aku: tak.
mom: takpe la.. jage diri..

sebak jugak la.. bila dengar suara mom..
dah la mom tak sehat.. sian mom
nanti angah balik la.. mom tunggu taw


Ibu...
adalah wanita yang telah melahirkanku
merawatku
membesarkanku
mendidikku
hingga diriku telah dewasa


Ibu...
adalah wanita yang selalu siaga tatkala aku dalam buaian
tatkala kaki-kakiku belum kuat untuk berdiri
tatkala perutku terasa lapar dan haus
tatkala kuterbangun di waktu pagi, siang dan malam



Ibu...
adalah wanita yang penuh perhatian
bila aku sakit
bila aku terjatuh
bila aku menangis
bila aku kesepian



Ibu...
telah kupandang wajahmu diwaktu tidur
terdapat sinar yang penuh dengan keridhoan
terdapat sinar yang penuh dengan kesabaran
terdapat sinar yang penuh dengan kasih dan sayang
terdapat sinar kelelahan karena aku



Aku yang selalu merepotkanmu
aku yang selalu menyita perhatianmu
aku yang telah menghabiskan air susumu
aku yang selalu menyusahkanmu hingga muncul tangismu



Ibu...
engkau menangis karena aku
engkau sedih karena aku
engkau menderita karena aku
engkau kurus karena aku
engkau korbankan segalanya untuk aku



Ibu...
jasamu tiada terbalas
jasamu tiada terbeli
jasamu tiada akhir
jasamu tiada tara
jasamu terlukis indah di dalam surga



Ibu...
hanya do'a yang bisa kupersembahkan untukmu
karena jasamu
tiada terbalas



Hanya tangisku sebagai saksi
atas rasa cintaku padamu



Ibu..., I LOVE YOU SO MUCH
juga kepada Ayah...!!!


Aku nekad akan balik jugak..

Mom... wait for me...

*dari seseorang

No comments:

Post a Comment